KONIE, KONIE GALOPUJĄ JAK SZALONE :)

Do naszej Galerii przygalopowały nowe konie – DUSZYCZKA UWIĘZIONA MISTRZA KONFABULACJI  111111oraz 

LUKROWANY KOŃ – FORTUNAT POMARAŃCZOWY. IMG_0970

Konie narowiste – Wysocki Władimir

Wzdłuż urwiska, nad przepaścią, po samiutkim brzegu
konie swe nahajką smagam, popędzam!
Jakoś braknie mi powietrza: piję wiatr, połykam mgłę…
Czuję z w zgubnym uniesieniu, że już ginę, że już ginę!IMG_0969

Troszkę wolniej konie moje, troszkę wolniej!
Nie słuchajcie twardego bata.
Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt…
I nie zdążę już żyć, i nie skończę już pieśni.IMG_0955

Ja swe konie napoję,
Zwrotkę śpiewać dokończę, –
jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję…

Zginę, zamieć mnie jak pyłek zdmuchnie z dłoni,
i saniami galopem powloką mnie,
przejdźcie proszę w chód niespieszny, moje konie,
chociaż trochę mi przedłużcie tę ostatnią drogę!

Troszkę wolniej, konie moje, troszkę wolniej!
Nie władają wami bicz i bat
Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt…
I nie zdążę już żyć, i nie skończę już pieśni.111

Konie swoje napoję,
zwrotkę śpiewać dokończę, –
jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję!

Zdążyliśmy: do Boga w gości nie ma spóźnień,
Lecz czemuż aniołowie śpiewają takimi złymi głosami!
A może to ja krzyczę koniom, żeby nie niosły tak szybko sań!

Troszkę wolniej, konie moje, troszkę wolniej!
Błagam, nie cwałujcie tak!
Lecz dostały mi się konie narowiste zbyt…
Skoro nie zdążę już dożyć, to może skończę choć pieśń.
Konie swoje napoję,
zwrotkę śpiewać dokończę, –
jeszcze chwilkę na samym brzegu postoję.

 

 

PIEC WĘGIERSKI – BUDOWA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
PIEC WĘGIERSKI
typ pieca polowego do wypału ceramiki. Cechą charakterystyczną jest to, że jest to piec do jednokrotnego wypału. Kształt oraz wielkość pieca dostosowana jest do wielkości wypalanej formy. Cecha ta determinuje zalety i wady konstrukcji. Zaletą pozostaje możliwość wypału dowolnie wielkiej formy, wadą jest wysoki koszt wypału.
Ważną cechą, dla której ten typ wypału cieszy się wyjątkową estymą jest widowiskowość wypału; rozżarzony piec, emanujący ciepłem i pozwalający obserwować wypalaną formę dostarcza niesamowitych przeżyć – jest po prostu piękny.
Prace wypalone w piecu węgierskim
są charakterystyczne, wysoka temperatura wypału powoduje, ze uzyskane efekty są niepowtarzalne i unikatowe.
więcej informacji na stronie s.cuforum.pl

Piec był budowany prez 2 godziny.
Wypał trwał 20 godzin.

Autorką wypalanej pracy jest
Gabriela Kiełczewska – Sławikowska

 

Zapraszam do oglądania:

Pierrot dla Mikołaja

Mikołaj Wiepriew wraz ze statuetką Pierrota naszego autorstwa. Symboliczna nagroda Teatru dla osób z nim współpracujących oraz dla najlepszego Mima roku – nagroda cykliczna .

IMG_0453IMG_0465

Teatr Nikoli został założony w Kijowie w 1990 roku przez Mikołaja Wiepriewa, reżysera i aktora z Rosji. Teatr ten funkcjonuje w Polsce od 1991 roku. Uczestniczy w festiwalach zarówno krajowych jak i zagranicznych. Prowadzi warsztaty teatralne na terenie kraju i poza jego granicami.
Współpracował z krakowski teatrami: STU i KTO. Był pomysłodawcą i realizatorem projektu „Terapia przez

IMG_0463śmiech” (1992-2002), pomysłodawcą i realizatorem Festiwalu Uśmiechu w Krakowie (2002) oraz festiwalu Science Fiction w Wieliczce (2003). Występował m.in. w Portugalii, Austrii, Rosji, Białorusi, Niemczech, Szwecji, Kostaryce, Anglii, Rumunii i Holandii. Laureat licznych nagród i wyróżnień teatralnych.
Teatr łączy w sobie elementy pantomimy, teatru ruchu, akrobatyki, komedii oraz tańca współczesnego.
W swoim repertuarze posiada zarówno spektakle sceniczne jak i plenerowe. Ich różnorodna forma, bogactwo treści oraz duża dawka pozytywnej energii i humoru, jaką ze sobą niosą sprawia, że adresatami twórczości teatru Nikoli jest publiczność w różnym wieku.

Na zdjęciach Mikołaj we własnej osobie,  Dominika Jucha oraz goście Teatru.

IMG_0490 IMG_0560 IMG_0604 IMG_0618 IMG_0637 IMG_0640 IMG_0653 IMG_0656 IMG_0659 IMG_0666